Jógyakorlat-gyűjtemény
-
A Versek másképp programban a középiskolások Tóth Árpád költészetét fotó- és filmalkotásokon keresztül értelmezik újra, kreatívan és digitálisan. A projekt élményszerűen fejleszti a szövegértést, az önkifejezést és a vizuális gondolkodást. A legjobb művek kiállításon és vetítésen mutatkoznak be, így a vers valóban nem vész el – csak átalakul.
-
„Védjük meg a grundot!” – egy élményalapú, interaktív könyvtári program, ahol az 5. osztályos diákok nemcsak Molnár Ferenc regényét dolgozzák fel, hanem csapatban kutatnak, dramatizálnak és végül saját társasjátékot készítenek. A tanulás itt kaland, közösség és kreativitás egyszerre.
-
Védd magad! Önvédelem a neten – egy izgalmas könyvtári program, amely megtanítja a gyerekeket okosan keresni, kritikusan gondolkodni és biztonságosan navigálni az online világban. A modulok játékos feladatokon keresztül fejlesztik a digitális írástudást, miközben a tanulók megtanulják felismerni az álhíreket és etikusan kommunikálni. Egy program, ahol a tudás nemcsak hasznos, hanem élmény is!
-
A program válasz a könyvtári foglalkozások élményszerűbbé tételére és a környezetvédelem iránti érzékenyítés szükségességére. Ez a jógyakorlat nemcsak tudást ad, hanem szemléletet formál – játékosan, csapatban, szívvel-lélekkel.
-
A „Varázsláda” egy mesés utazás, ahol a gyerekek olvasnak, alkotnak, játszanak – és végül színpadra lépnek. A könyvtári foglalkozások során fejlődik a kreativitásuk, önkifejezésük és digitális tudásuk is. Ez a program nemcsak tanít, hanem közösséget épít és maradandó élményt ad.
-
A Tükör-party egy kreatív önismereti kaland, ahol a könyvtár nemcsak könyvek otthona, hanem a belső világ felfedezésének színtere is. Irodalmi művek és játékos feladatok segítségével a diákok tükröt tartanak önmaguknak és egymásnak – hogy jobban értsék, kik is ők valójában. A program erősíti az empátiát, a kommunikációt és a közösségi élményt, miközben szórakoztató és gondolatébresztő. Egy élmény, ami maradandó nyomot hagy – nemcsak a füzetben, hanem a lélekben is.
-
A Természettudományok a könyvtárban gyakorlat izgalmas utazásra hívja a diákokat a tudományos szövegek világába, ahol az olvasásból alkotás lesz, a lexikon pedig kreatív eszköz. A játékos, csoportos feladatok nemcsak az érettségire készítenek fel, hanem fejlesztik az együttműködést, a kritikus gondolkodást és a digitális jártasságot is. Ez a jógyakorlat bebizonyítja, hogy a könyvtár nemcsak könyvek tárháza, hanem a tudás élményszerű megszerzésének színtere.
-
A Trendi Tinik Társasága egy olvasásfejlesztő program, amely kortárs irodalmi művek közös olvasására és kreatív feldolgozására épül. A gyerekek osztályszinten választanak egy könyvet, majd különféle alkotásokkal (rajz, báb, animáció stb.) dolgozzák fel az olvasmányélményt. A program célja az olvasás népszerűsítése, a közösségi élmény erősítése és az irodalomhoz való pozitív viszony kialakítása.
-
A Sherlock Holmes nyomában egy kreatív könyvtárhasználati vetélkedő, amely játékos formában fejleszti a résztvevők információkeresési és digitális kompetenciáit. A csapatok különböző könyvtári részlegekben nyomoznak, rejtvényeket oldanak meg, miközben megismerik a könyvtár működését. A program ösztönzi az együttműködést, az önálló tanulást és a könyvtárhasználat iránti érdeklődést.
-
A gyakorlat során a gyerekek palotasétán fedezik fel a Wenckheim-palota tereit, ahol mesékhez és történetekhez kapcsolják az épület díszítéseit. Ezt követően a Sárkányos Gyerekkönyvtárban játékos kincskeresés és könyvkeresési feladatok segítségével ismerkednek meg a könyvtár használatával. A program élményalapú tanulással fejleszti a könyvtárhasználati, szövegértési és szociális kompetenciákat.
Oldalak
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.