Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A program könyvtári környezetben zajló rendhagyó órákból és előadásokból áll, amelyek az iskolai tananyagot egészítik ki, és segítik a tanulók információszerzési és rendszerezési képességeinek fejlődését. A tanulók digitális és hagyományos könyvtári eszközök segítségével dolgozzák fel a témákat, egyéni és csoportos feladatokon keresztül. A program során két modul került kidolgozásra: az egyik a környezeti nevelésre, a másik az első világháború történetére fókuszál.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükség van digitális eszközökre, mint számítógép, projektor, hanganyag-lejátszó, valamint a könyvtár hagyományos gyűjteményére és online adatbázisokra. A költségek elsősorban az oktatástechnikai eszközök biztosítására, a prezentációk előkészítésére és a könyvtári forrásokhoz való hozzáférés támogatására irányulnak.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A „Nem középiskolás fokon…” című jógyakorlat célja, hogy az általános és középiskolás diákok számára élményszerű, ismeretbővítő tanulási lehetőséget biztosítson könyvtári környezetben, az iskolai tananyagot kiegészítő témák feldolgozásával. A program során a tanulók neves szakértők előadásait hallgatják meg, amelyek segítik őket abban, hogy új megközelítésben ismerjék meg a tananyaghoz kapcsolódó tartalmakat, és fejlesszék információszerzési, rendszerezési és értékelési képességeiket. A könyvtári források tudatos használatára nevelés kiemelt szerepet kap, a tanulók megtanulják eligazodni a nyomtatott és digitális tartalmak között, és azokat beépíteni saját tudásukba.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat célja, hogy a tanulók könyvtári környezetben, szakértői előadások révén mélyebb és élményszerűbb módon ismerjék meg az iskolai tananyaghoz kapcsolódó témákat. Az igény a tanulók információszerzési képességeinek fejlesztéséből és a könyvtári források tudatos használatának elősegítéséből fakad, amely hozzájárul az ismeretek rendszerezéséhez és a tananyagba való beépítéséhez.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A jógyakorlat elősegíti az ismeretbővítést, fejleszti a tanulók könyvtárhasználati és információszerzési kompetenciáit, valamint élményszerűvé teszi a tanulást az iskolai kereteken kívül. A könyvtári környezet, a gazdag szemléltető eszköztár és a szakértői előadások hozzájárulnak a tananyag mélyebb megértéséhez és a témák iránti érdeklődés növeléséhez. A program során alkalmazott interaktív módszerek – mint a játékok, csoportmunka, vitafórum – fejlesztik a tanulók együttműködési és kritikai gondolkodási képességeit.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Nem középiskolás fokon. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 285–292. p.
Fejlesztő: Papp Margit
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.