Szövegértés-, Olvasás-, Szókincsfejlesztés, Kreatív írás

Versek másképp

A Versek másképp – A vers nem vész el, csak átalakul című mintaprogram célja, hogy a középiskolás diákokat kreatív módon ösztönözze a versolvasásra és értelmezésre, különösen Tóth Árpád költészetén keresztül. A projekt során a tanulók fotó- és filmalkotásokban dolgozzák fel a versek mondanivalóját, miközben fejlődik szövegértésük, digitális kompetenciájuk és képi gondolkodásuk.

Védjük meg a grundot!

A Védjük meg a grundot! című mintaprogram célja, hogy az 5. osztályos tanulók élményszerűen dolgozzák fel Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk című regényét, miközben fejlesztik könyvtárhasználati, digitális és szociális kompetenciáikat. A négy modulból álló program során a diákok először megismerkednek a könyvtári információkeresés alapjaival, majd feldolgozzák a regény cselekményét és szereplőit, dramatizálják a történet jeleneteit, végül közösen elkészítenek egy társasjátékot a regény alapján.

Varázsláda - Barangolás a mesék birodalmában

A Varázsláda – Barangolás a mesék birodalmában egy komplex, 40 órás könyvtári program, amely a 2–6. osztályos tanulók olvasóvá nevelését, kommunikációs és digitális kompetenciáinak fejlesztését célozza. Az első modulban a gyerekek játékos formában ismerkednek a könyvtárral, népmesékkel és kooperatív csoportmunkával, miközben meseválasztásra és kutatómunkára is sor kerül. A második modulban a kiválasztott mese – Benedek Elek: A vasorrú bába – alapján forgatókönyvet írnak, bábokat készítenek, díszletet terveznek, és színházi előadásra készülnek drámajátékokkal.

Oldalak


Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.