Jógyakorlat

Nem középiskolás fokon…

A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
A program könyvtári környezetben zajló rendhagyó órákból és előadásokból áll, amelyek az iskolai tananyagot egészítik ki, és segítik a tanulók információszerzési és rendszerezési képességeinek fejlődését. A tanulók digitális és hagyományos könyvtári eszközök segítségével dolgozzák fel a témákat, egyéni és csoportos feladatokon keresztül. A program során két modul került kidolgozásra: az egyik a környezeti nevelésre, a másik az első világháború történetére fókuszál.
Magyar vagy külföldi: 
Vármegye: 
Település: 
A könyvtár típusa: 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
A könyvtár honlapja: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
A program megvalósításához szükség van digitális eszközökre, mint számítógép, projektor, hanganyag-lejátszó, valamint a könyvtár hagyományos gyűjteményére és online adatbázisokra. A költségek elsősorban az oktatástechnikai eszközök biztosítására, a prezentációk előkészítésére és a könyvtári forrásokhoz való hozzáférés támogatására irányulnak.
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A „Nem középiskolás fokon…” című jógyakorlat célja, hogy az általános és középiskolás diákok számára élményszerű, ismeretbővítő tanulási lehetőséget biztosítson könyvtári környezetben, az iskolai tananyagot kiegészítő témák feldolgozásával. A program során a tanulók neves szakértők előadásait hallgatják meg, amelyek segítik őket abban, hogy új megközelítésben ismerjék meg a tananyaghoz kapcsolódó tartalmakat, és fejlesszék információszerzési, rendszerezési és értékelési képességeiket. A könyvtári források tudatos használatára nevelés kiemelt szerepet kap, a tanulók megtanulják eligazodni a nyomtatott és digitális tartalmak között, és azokat beépíteni saját tudásukba. 
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
A jógyakorlat célja, hogy a tanulók könyvtári környezetben, szakértői előadások révén mélyebb és élményszerűbb módon ismerjék meg az iskolai tananyaghoz kapcsolódó témákat. Az igény a tanulók információszerzési képességeinek fejlesztéséből és a könyvtári források tudatos használatának elősegítéséből fakad, amely hozzájárul az ismeretek rendszerezéséhez és a tananyagba való beépítéséhez.
Célcsoport(ok): 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A jógyakorlat elősegíti az ismeretbővítést, fejleszti a tanulók könyvtárhasználati és információszerzési kompetenciáit, valamint élményszerűvé teszi a tanulást az iskolai kereteken kívül. A könyvtári környezet, a gazdag szemléltető eszköztár és a szakértői előadások hozzájárulnak a tananyag mélyebb megértéséhez és a témák iránti érdeklődés növeléséhez. A program során alkalmazott interaktív módszerek – mint a játékok, csoportmunka, vitafórum – fejlesztik a tanulók együttműködési és kritikai gondolkodási képességeit.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság): 
Nem középiskolás fokon. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 285–292. p. Fejlesztő: Papp Margit
A jógyakorlat betöltésének éve: 
2025
Partneri együttműködés(ek): 
nevelési/oktatási intézmények

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.