Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A havi rendszerességgel tartott, 4–5 órás foglalkozások során a résztvevők olyan életkori kérdésekkel foglalkoznak, mint a párkapcsolatok, pályaválasztás vagy az önismeret, többek között mesefilmek és meghívott szakemberek bevonásával. A program nemcsak a szociális kompetenciákat fejleszti, hanem segít kialakítani a könyvtárhoz való pozitív viszonyt is.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükséges alapvető technikai eszközök: laptop, projektor, vetítővászon és internetelérés a mesék vagy filmek vetítéséhez.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A Hosszú Péntek – avagy rendhagyó kalandozások a tinédzserek világában című program célja, hogy a 9–13. osztályos fiatalok számára a könyvtárat támogató, közösségépítő és önismereti térré alakítsa. A havi rendszerességgel tartott, 4–5 órás foglalkozások során a résztvevők olyan életkori kérdésekkel foglalkoznak, mint a párkapcsolatok, pályaválasztás vagy az önismeret, többek között mesefilmek és meghívott szakemberek bevonásával. A program két modulból áll: „Kitől kérdezzem meg?” és „A mese ereje”, amelyek külön-külön is alkalmazhatók, de egymás után a leghatékonyabbak. A foglalkozások kooperatív játékokra, beszélgetésekre és élményalapú tanulásra épülnek, a fiatalok aktív bevonásával. A program nemcsak a szociális kompetenciákat fejleszti, hanem segít kialakítani a könyvtárhoz való pozitív viszonyt is.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A program célja, hogy a fiatalok életkori problémáira (cyberbulling: online bántalmazás, önismeret hiánya) érzékenyen reagálva közösségi, támogató könyvtári teret biztosítson számukra,
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A jógyakorlat lehetőséget ad a fiatalok számára önismeretük fejlesztésére, társas kapcsolataik erősítésére, miközben élményszerűen kapcsolódnak a könyvtárhoz. A program hatására olyan közösség alakulhat ki, ahol a résztvevők biztonságban érzik magukat, nyitottabbá válnak, és rendszeres könyvtárlátogatókká válhatnak.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Hosszú Péntek – avagy rendhagyó kalandozások a tinédzserek világában. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 118–123. p.
Fejlesztő: Jeneiné Ecseri Mariann
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
magánszemélyek
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.