Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
„Védjük meg a grundot!” – egy élményalapú, interaktív könyvtári program, ahol az 5. osztályos diákok nemcsak Molnár Ferenc regényét dolgozzák fel, hanem csapatban kutatnak, dramatizálnak és végül saját társasjátékot készítenek. A tanulás itt kaland, közösség és kreativitás egyszerre.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükség van könyvtári dokumentumokra (szótárak, lexikonok, a regény példányai), digitális eszközökre (laptopok, internet-hozzáférés), valamint alapvető írószerekre és kreatív eszközökre. A foglalkozásokhoz elengedhetetlen a könyvtári tér, valamint a pedagógus és könyvtáros együttműködése.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A Védjük meg a grundot! című mintaprogram célja, hogy az 5. osztályos tanulók élményszerűen dolgozzák fel Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk című regényét, miközben fejlesztik könyvtárhasználati, digitális és szociális kompetenciáikat. A négy modulból álló program során a diákok először megismerkednek a könyvtári információkeresés alapjaival, majd feldolgozzák a regény cselekményét és szereplőit, dramatizálják a történet jeleneteit, végül közösen elkészítenek egy társasjátékot a regény alapján. A foglalkozások során a tanulók csoportmunkában dolgoznak, prezentációkat készítenek, kreatív feladatokat oldanak meg, és megtapasztalják az együttműködés örömét. A program különös hangsúlyt fektet az élményszerű tanulásra, az önálló véleményalkotásra és az érzelmi intelligencia fejlesztésére. A záró értékelés során a gyerekek bemutatják saját produktumaikat, és visszajelzést kapnak munkájukról.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat célja, hogy segítse az 5. osztályos tanulókat A Pál utcai fiúk című regény mélyebb megértésében, miközben fejleszti az olvasási, információkeresési és együttműködési készségeiket. Az igény abból fakadt, hogy a hagyományos tanórai feldolgozás gyakran nem elég motiváló, ezért szükség volt egy élményszerű, interaktív megközelítésre. A program emellett támogatja a könyvtárhasználat tudatos elsajátítását és a digitális kompetenciák fejlesztését.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A program előnye, hogy játékos, élményalapú módszerekkel ösztönzi az olvasást és fejleszti a tanulók digitális, szociális és könyvtárhasználati kompetenciáit. A közös munka során erősödik a csapatszellem, az együttműködés és az önálló információszerzés képessége. A végső produktum, a társasjáték, motiválja a diákokat, és maradandó élményt nyújt számukra.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Védjük meg a grundot! In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 119–133. p.
Fejlesztő: Mohácsi Bernadett
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.