Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A Tükör-party egy kreatív önismereti kaland, ahol a könyvtár nemcsak könyvek otthona, hanem a belső világ felfedezésének színtere is. Irodalmi művek és játékos feladatok segítségével a diákok tükröt tartanak önmaguknak és egymásnak – hogy jobban értsék, kik is ők valójában. A program erősíti az empátiát, a kommunikációt és a közösségi élményt, miközben szórakoztató és gondolatébresztő. Egy élmény, ami maradandó nyomot hagy – nemcsak a füzetben, hanem a lélekben is.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükség van egy nyugodt, jól felszerelt könyvtári térre, irodalmi szövegekre, kreatív eszközökre (papír, filctoll, ragasztó stb.), valamint egy felkészült foglalkozásvezetőre. A költségek alacsonyak, mivel az eszközök többsége újrahasznosítható vagy könnyen beszerezhető, és a program nem igényel külső szakértőt. A legfontosabb erőforrás az idő és az elkötelezett pedagógiai jelenlét, amely biztosítja a biztonságos légkört és a hatékony feldolgozást.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A Tükör-party egy önismereti és közösségépítő könyvtári program felső tagozatos diákok számára, amely játékos formában segíti az identitáskeresést és az érzelmi intelligencia fejlesztését. A foglalkozás két modulból áll: az elsőben a résztvevők irodalmi művek (versek, novellák) segítségével gondolkodnak el saját érzéseikről, értékeikről, míg a második modulban kreatív feladatokon keresztül – például plakátkészítés, szituációs játékok – dolgozzák fel az önismereti témákat. A program során a diákok megtanulják felismerni saját erősségeiket, kifejezni véleményüket, és empatikusan viszonyulni másokhoz. A közös munka erősíti a csoportkohéziót, miközben fejleszti a kommunikációs és szociális készségeket. A „Tükörparty” élményszerűen kapcsolja össze az irodalmat és az önismeretet, így válik a könyvtár a személyes fejlődés támogató terévé.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat kialakításának célja, hogy támogassa a felső tagozatos diákok önismereti fejlődését és közösségi kapcsolódását egy biztonságos, támogató könyvtári környezetben. Az igény abból fakadt, hogy a kamaszkor érzelmi kihívásaihoz kevés strukturált, élményszerű program áll rendelkezésre, amely segíti az identitásformálást. A „Tükörparty” választ ad erre az űrre, irodalmi és kreatív eszközökkel ösztönözve a diákokat önreflexióra és együttműködésre.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A jógyakorlat előnye, hogy játékos és irodalmi eszközökkel fejleszti a diákok önismeretét, érzelmi intelligenciáját és szociális készségeit. Az eredmények között szerepel a csoportkohézió erősödése, a nyitottabb kommunikáció és a diákok megnövekedett önbizalma. A program hozzájárul ahhoz, hogy a könyvtár élményszerű tanulási és közösségi térként jelenjen meg a fiatalok számára.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Tükör-party. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.):Szövegértést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 6. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 216–242. p.
Fejlesztő: Boros Ferenc
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.