Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A gyakorlat a 13–15 éves diákok számára készült, célja az I. világháború hátországi életének megismerése családi emlékek és helytörténeti kutatás segítségével. A program során a diákok gyakorolják az információk rendszerezését, a hír és álhír megkülönböztetését, valamint a sajtó működésének megértését. A két modul együtt élményszerű, kreatív feldolgozást kínál a történelem tananyag kiegészítésére, miközben erősíti a helyismeretet és a közösségi munkát.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához számítógépekre, okostelefonokra, kivetítőre, hagyományos könyvtári eszközökre, online adatbázisokra, valamint újságkészítéshez szükséges szoftverekre és nyomtatóra volt szükség.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A gyakorlat célja, hogy a 13–15 éves diákok megismerjék a hátország életét az I. világháború idején, és családi emlékek, helytörténeti források kutatásán keresztül fejlesszék könyvtárhasználati, digitális és kommunikációs készségeiket.
Az első modulban a tanulók helyi emlékművek felkeresésével, könyvtári és online kutatással gyűjtenek információkat négy témában: divat és öltözködés, háborús étkezés, gyermekek élete, valamint nők munkája. A második modulban ezekre az anyagokra építve haditudósítói szerepbe lépnek, és elkészítik saját korabeli stílusú „Háborús Harsona” újságjukat, cikkekkel, hirdetésekkel, fotókkal.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat célja, hogy a diákok személyes élményeken és helyi emlékeken keresztül mélyebb, érzelmileg is kötődő ismereteket szerezzenek az I. világháború hátországi életéről, valamint fejlesszék kutatási, rendszerezési és kommunikációs készségeiket.
Szerették volna, ha a könyvtári és helyismereti tevékenységet vonzóbbá tehetik, élményszerű kiegészítést adhatnak a tanórai történelemoktatáshoz.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A jógyakorlat előnye, hogy élményszerű, kreatív formában egészíti ki a tanórai történelemoktatást, miközben fejleszti a diákok helyismereti, digitális és kommunikációs készségeit.
Eredményeként a résztvevők jártasságot szereznek a forráskutatásban, a hír és álhír megkülönböztetésében, valamint motivációt kapnak a korabeli sajtó és saját újságkészítés iránt.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Ne félj babám, nem megyek világra. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 11–22. p.
Fejlesztő: Liskáné Fóthy Zsuzsanna,
A fejlesztésben közreműködött: Fülöp Attiláné
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.