Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
Az Azt a betyárját! című jógyakorlat egy komplex könyvtárhasználati foglalkozás, amely 5. osztályos tanulók számára készült, és a betyárvilág témáján keresztül fejleszti a szövegértési, szövegalkotási és együttműködési készségeket. A program során a diákok játékos, élményszerű feladatokon keresztül ismerkednek meg a betyárokkal kapcsolatos mondákkal, történetekkel és népdalokkal. A foglalkozások csoportmunkára, kreatív feladatokra és önálló kutatásra épülnek, könyvtári segédeszközök használatával.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükség van egy táborozóhelyre, étkezési, alvási lehetőséggel, és egy közös helyiségre.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A jógyakorlat egyik legnagyobb előnye, hogy élményszerű, játékos formában fejleszti a tanulók könyvtárhasználati és szövegértési készségeit. A betyárvilág témája izgalmas és közel áll a diákok érdeklődési köréhez, ezáltal növeli a motivációt. A csoportmunka során fejlődik az együttműködés, a közös problémamegoldás és a kommunikáció. A tanulók aktív szereplőként vesznek részt a tanulási folyamatban, ami elősegíti a mélyebb megértést és a tartósabb tudást. A program önálló kutatásra, kreatív feladatmegoldásra és prezentációra ösztönöz. Különböző tanulási stílusokat is támogat: szerepjáték, plakátkészítés, ügyességi játékok és szóbeli bemutatók is szerepelnek benne. A gyerekek játékosan tanulják meg, hogyan használják a könyvtári forrásokat.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat célja, hogy a tanulók játékos és élményszerű módon mélyíthessék el ismereteiket a betyárvilágról, miközben fejlődnek könyvtárhasználati, szövegértési és szövegalkotási készségeik. Az igény a tanulók motiválására, a könyvtárhasználat élményszerűbbé tételére és az önálló ismeretszerzés fejlesztésére irányult. A hagyományos tanórai keretek kevéssé adnak lehetőséget kreatív, kooperatív tanulási formákra, ezért szükség volt egy rugalmas, a tantárgyi tartalomhoz illeszthető programra. A foglalkozás lehetőséget ad arra, hogy a tanulók saját élményeik és ismereteik alapján dolgozzanak fel egy kulturálisan fontos, népi hagyományokra épülő témát.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A gyakorlat előnye, hogy játékos formában fejleszti a tanulók könyvtárhasználati, szövegértési és szövegalkotási készségeit. A betyártéma izgalmas és motiváló, így könnyen bevonja a diákokat az aktív tanulásba. A program során fejlődik az együttműködés, a kreativitás és az önálló információkeresés képessége.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Azt a betyárját! Irodalom, dráma, önismeret – nyomozás és tábor középiskolásoknak. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 203–2016. p.
Fejlesztő: Babákné Kálmán Mariann
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.