Jógyakorlat

Azt a betyárját! Irodalom, dráma, önismeret – nyomozás és tábor középiskolásoknak

A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
Az Azt a betyárját! című jógyakorlat egy komplex könyvtárhasználati foglalkozás, amely 5. osztályos tanulók számára készült, és a betyárvilág témáján keresztül fejleszti a szövegértési, szövegalkotási és együttműködési készségeket. A program során a diákok játékos, élményszerű feladatokon keresztül ismerkednek meg a betyárokkal kapcsolatos mondákkal, történetekkel és népdalokkal. A foglalkozások csoportmunkára, kreatív feladatokra és önálló kutatásra épülnek, könyvtári segédeszközök használatával.
Magyar vagy külföldi: 
Vármegye: 
Település: 
A könyvtár típusa: 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
A könyvtár honlapja: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
A program megvalósításához szükség van egy táborozóhelyre, étkezési, alvási lehetőséggel, és egy közös helyiségre.
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A jógyakorlat egyik legnagyobb előnye, hogy élményszerű, játékos formában fejleszti a tanulók könyvtárhasználati és szövegértési készségeit. A betyárvilág témája izgalmas és közel áll a diákok érdeklődési köréhez, ezáltal növeli a motivációt. A csoportmunka során fejlődik az együttműködés, a közös problémamegoldás és a kommunikáció. A tanulók aktív szereplőként vesznek részt a tanulási folyamatban, ami elősegíti a mélyebb megértést és a tartósabb tudást. A program önálló kutatásra, kreatív feladatmegoldásra és prezentációra ösztönöz. Különböző tanulási stílusokat is támogat: szerepjáték, plakátkészítés, ügyességi játékok és szóbeli bemutatók is szerepelnek benne. A gyerekek játékosan tanulják meg, hogyan használják a könyvtári forrásokat. 
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
A jógyakorlat célja, hogy a tanulók játékos és élményszerű módon mélyíthessék el ismereteiket a betyárvilágról, miközben fejlődnek könyvtárhasználati, szövegértési és szövegalkotási készségeik. Az igény a tanulók motiválására, a könyvtárhasználat élményszerűbbé tételére és az önálló ismeretszerzés fejlesztésére irányult. A hagyományos tanórai keretek kevéssé adnak lehetőséget kreatív, kooperatív tanulási formákra, ezért szükség volt egy rugalmas, a tantárgyi tartalomhoz illeszthető programra. A foglalkozás lehetőséget ad arra, hogy a tanulók saját élményeik és ismereteik alapján dolgozzanak fel egy kulturálisan fontos, népi hagyományokra épülő témát.
Célcsoport(ok): 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A gyakorlat előnye, hogy játékos formában fejleszti a tanulók könyvtárhasználati, szövegértési és szövegalkotási készségeit. A betyártéma izgalmas és motiváló, így könnyen bevonja a diákokat az aktív tanulásba. A program során fejlődik az együttműködés, a kreativitás és az önálló információkeresés képessége.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság): 
Azt a betyárját! Irodalom, dráma, önismeret – nyomozás és tábor középiskolásoknak. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 203–2016. p. Fejlesztő: Babákné Kálmán Mariann
A jógyakorlat betöltésének éve: 
2025
Szükséges kompetenciák: 
Partneri együttműködés(ek): 
nevelési/oktatási intézmények

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.