Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A program egy könyvtári olvasásfejlesztő vetélkedősorozat, amely Berg Judit Rumini című meseregényeire épül, és a 10–12 éves gyerekek a célcsoportja. A program célja, hogy az olvasást vonzó szabadidős tevékenységként mutassa be, és közösségi élménnyé tegye a könyvtárba járást.
Három modulból áll: a csapatok toborzása és nevezése, három fordulós olvasási- és feladatverseny (kvízek, rejtvények, kreatív illusztrációk), majd az eredményhirdetés és jutalmazás
A gyerekek szövegértési, problémamegoldó, kommunikációs és együttműködési készsége fejlődik a játékos feladatok során.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A programhoz szükségesek Berg Judit Rumini sorozatának első három kötete, valamint a hozzájuk kapcsolódó kvíz- és feladatlapok, illusztrációk és címlapképek. A játék menetét segítik a gyűjthető „aranyak” (pl. kartonpénz), ragasztók, írószerek és egy eredményjelző tábla. Opcionálisan használható Rumini társas- és kártyajáték, valamint apró jutalmak és ajándékok a résztvevők számára
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A Rumini Kupa egy könyvtári olvasásfejlesztő vetélkedősorozat, amely Berg Judit Rumini könyveire épül, és célja, hogy a 10–12 éves gyerekek számára az olvasást élvezetes, közösségi élménnyé tegye A program három modulból áll: az első a Toborzás és nevezés, ahol a gyerekek regisztrálnak, megismerkednek a könyvekkel és a verseny menetével. A második modul a háromfordulós csapatverseny, amely során a gyerekek kvízeket, rejtvényeket, kreatív feladatokat oldanak meg, illusztrációkat készítenek, és a megszerzett „aranyakból” vásárolhatnak új feladatokat a „Bazárban”. Minden forduló központi eleme egy közös „küldetés”, amelyben a csapatok egy-egy Rumini-könyv címlapképét rakják ki kirakós darabokból. A harmadik modul az Eredményhirdetés és jutalmazás, ahol a teljesítmények értékelése mellett minden csapat kap valamilyen elismerést, így a nem győztesek is pozitív élménnyel zárhatják a programot. A verseny végére a gyerekek szövegértése, problémamegoldó és együttműködési készsége fejlődik, miközben a könyvtár és az olvasás vonzó, szórakoztató alternatívaként jelenik meg számukra
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A program célja, hogy a 10–12 éves gyerekek számára vonzóvá tegye az olvasást, és visszacsábítsa őket a könyvek világába. Emellett cél, hogy a könyvtárba járást pozitív élménnyé alakítása, alternatívát kínálva a tévézés vagy a számítógépes játékok helyett.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A program várható eredménye, hogy a résztvevők pozitív élményként tekintsenek az olvasásra, a könyvtárra, és szívesebben válasszák az olvasást szabadidős elfoglaltságként.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Rumini kupa. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.):Olvasásfejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 7. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 53–66. p.
Fejlesztő: Dr. Erdei Pálma
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.