Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A tanulók saját tanulási stílusukhoz illeszkedő digitális tevékenységeken keresztül fejlesszék önálló tanulási képességeiket és médiatudatosságukat. A kooperatív csoportmunka és az online tudásbázis segítségével támogatja a digitális írástudást, az információs műveltséget és a szociális kompetenciát.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A foglalkozásokhoz szükséges eszközök: egy projektorral ellátott számítógép a vezető számára, valamint internetkapcsolattal rendelkező gépek a résztvevőknek. A program szakmai és módszertani alapját a tanulási stílus-kérdőív, a R2D2 modellhez kapcsolódó tevékenységek és a könyvtárosoknak szóló prezentáció biztosítják.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A mintaprogram célja, hogy a tanulók megismerjék saját tanulási stílusukat, és ennek megfelelően fejlesszék digitális kompetenciájukat. A három modulból álló program során először az R2D2 modell bemutatása és a tanulótípusok azonosítása történik, majd csoportmunkában digitális tevékenységeket dolgoznak fel, végül prezentációk formájában bemutatják az elkészült produktumokat. A program kiemelten fejleszti az információs műveltséget, az anyanyelvi kommunikációt és a szociális kompetenciát. A tanulók az internetes források tudatos és kritikus használatát sajátítják el, miközben együttműködési készségük is fejlődik. A program eszközigénye mérsékelt, a digitális környezet és a tudásbázis biztosítja a személyre szabott tanulás lehetőségét.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A program célja, hogy a résztvevők megismerjék saját tanulótípusukat, majd személyre szabott webes alkalmazások segítségével fejlesszék digitális kompetenciájukat, és megbízható online forrásokhoz jussanak. A tanulási szokások felmérése támogatja az önszabályozó tanulást, a kritikus médiaválasztást és a transzverzális kompetenciák fejlődését. A tudásbázis használata során a diákok elsajátítják a közösségi könyvjelzőzés és a felfedezéses tanulás technikáit, miközben folyamatosan fejlődnek digitális készségeik. A módszer Bonk és Khe Zang modelljét alkalmazza, amely négy tanulótípust különböztet meg, mindegyikhez 25 fejlesztő tevékenységgel.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A foglalkozás során a tanulók megismerik saját tanulási stílusukat, ezáltal tudatosabban és célzottabban használják az internetes forrásokat digitális kompetenciájuk fejlesztésére. A felfedezéses tanulás és csoportmunka révén nemcsak tananyagot sajátítanak el, hanem fejlődik információs műveltségük, szociális kompetenciájuk és együttműködési készségük is.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
R2D2: a személyre szabott segítőtárs a digitális univerzumban. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Digitális írástudást fejlesztő
könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 5. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 249–261. p. Fejlesztő: Dr. Racsko Réka
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.