Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A program célja, hogy a 3–4. osztályos gyerekek komplex módon fejlesszék verbális, kreatív és digitális készségeiket a meseírás, illusztrálás és digitális megjelenítés folyamatán keresztül. A résztvevők új ismereteket szereznek, bővítik szókincsüket, megismerik a mese szabályait, különböző képzőművészeti technikákat, valamint megtanulnak hatékonyan együttműködni egy közös alkotói cél érdekében.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükségesek hagyományos könyvtári és oktatástechnikai eszközök (mesekönyvek, flipchart tábla, post-it, íróeszközök), képzőművészeti kellékek (akvarell- és akrilfestékek, rajzlapok, ecsetek), valamint digitális eszközök (számítógép, szkenner, nyomtató, fényképező vagy tablet).
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A Mese habbal program célja a 3–4. osztályos gyerekek verbális, kreatív és digitális készségeinek fejlesztése meseíráson, illusztráláson és digitális megjelenítésen keresztül. A program három, egymásra épülő modulból áll: az 1. modul (Hol volt, hol nem volt, maga a mese) a mesék jellemzőinek megismerésére, meseötletek gyűjtésére és a saját történet megírására fókuszál. A 2. modul (Rajzoljunk szívünkből!) a meseillusztráció készítését tanítja különböző képzőművészeti technikák kipróbálásával, kreativitás ösztönzésével. A 3. modul (A mi mesénk) során a gyerekek digitális eszközökkel mesebemutatót készítenek, majd megszerkesztik és kinyomtatják a saját illusztrált mesekönyvüket. A folyamat végére a résztvevők fejlődnek szövegértésben, önkifejezésben, csapatmunkában és digitális kompetenciában, miközben megtapasztalják az alkotás örömét.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat kialakításának célja, hogy a gyerekek a mesealkotás teljes folyamatán keresztül – az ötletgyűjtéstől a megíráson és illusztráláson át a digitális kivitelezésig – fejlesszék szövegértési, kreatív és együttműködési készségeiket. Az igény kialakítását az indokolta, hogy szükség volt egy olyan komplex, élményalapú módszerre, amely egyszerre fejleszti a nyelvi, vizuális és digitális kompetenciákat, miközben sikerélményt nyújt a tanulóknak.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A jógyakorlat előnye, hogy a gyerekek aktívan, alkotó módon sajátítják el a mesékről szóló ismereteket, ami hatékonyabban rögzül, mint a passzív tanulás. Fejlődik a gyerekek verbális kompetenciája, ezen belül a szövegértésük, fogalmazási technikájuk, bővül a szókincsük. A mesékről alkotó, tevékeny módon szerzik meg az ismereteiket és az ilyenfajta tudás hatékonyabban épül be a memóriába.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Mese habbal, avagy írj, rajzolj, mutasd meg! In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Szövegértést fejlesztő
könyvtári mintaprogramok Módszertani kötetek 6. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 5–17. p.
Fejlesző neve: Haizler Lászlóné
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.