Jógyakorlat

Könyvtári KFT: ajánlott irodalom feldolgozása a könyvtárban

A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
A „Könyvtári KFT” program a Fekete István: Vuk című regény feldolgozására épül, célja a 3. osztályos gyerekek olvasási és szövegértési képességeinek fejlesztése játékos, élményalapú könyvtári foglalkozásokon keresztül. A gyerekek egy filmszalag formájú olvasmánynaplót készítenek, miközben megismerkednek a természetvédelemmel, az internetes információkereséssel és az irodalmi művek tartalmi feldolgozásával. A program modulokra épül, amelyekben dramatikus játékok, kutatómunkák, rajzok és filmrészletek segítik a tanulást. A foglalkozások során kiemelt szerepet kap a közösségi munka, az önálló véleményalkotás és a kreativitás. A záró alkalommal a gyerekek bemutatják munkáikat, és oklevelet kapnak a részvételért.
Magyar vagy külföldi: 
Vármegye: 
Település: 
A könyvtár típusa: 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
A könyvtár honlapja: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
A program megvalósításához szükségesek a regény nyomtatott példányai, digitális eszközök (számítógép, projektor), internet-hozzáférés, könyvtári segédanyagok, nyomtatott képek, kreatív eszközök (papír, ragasztó, ceruza), valamint a foglalkozásvezető könyvtáros és tanító közreműködése.
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A jógyakorlat három modulból áll, amelyek Fekete István Vuk című regényének feldolgozását célozzák meg könyvtári környezetben. Az első modulban a gyerekek megismerkednek az író életével, műveivel, valamint az olvasókör céljaival, és elkezdik készíteni egyedi, filmszalag formájú olvasmánynaplójukat. A második modul három foglalkozásra bontva dolgozza fel a regény tartalmi egységeit – Vuk és a rókacsalád, Vuk és Karak, Vuk és Iny – különféle játékos, kreatív és szövegértési feladatokon keresztül. A gyerekek dramatikus játékokat, memória- és activity feladatokat végeznek, filmrészleteket néznek, valamint írásbeli szövegalkotással és internetes kutatómunkával mélyítik el tudásukat. A harmadik, záró modulban digitális kompetenciájukat fejlesztik online játékokkal, kvízekkel, valamint tablót és kiáltványt készítenek a rókák védelmében. A program végén a gyerekek oklevelet kapnak, munkáikat kiállítják, és közösen értékelik a tanultakat.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
A jógyakorlat célja, hogy a 3. osztályos gyerekek számára élményszerűen fejlessze az olvasási és szövegértési képességeket, valamint megszerettesse velük az olvasást és a könyvtárhasználatot.
Célcsoport(ok): 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A jógyakorlat előnye, hogy játékos, élményalapú tanulással fejleszti a gyerekek olvasási, szövegértési és digitális kompetenciáit, miközben erősíti a természet iránti érzékenységüket és a könyvtárhasználati szokásaikat. Eredményeként a résztvevők önállóbbá, kreatívabbá válnak, bátrabban nyilvánítanak véleményt, és képesek egy irodalmi mű tartalmát mélyebben megérteni és feldolgozni.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság): 
Könyvtári KFT: ajánlott irodalom feldolgozása a könyvtárban. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 86–118. p. Fejlesztő: Gyarmati Sándorné
A jógyakorlat betöltésének éve: 
2025
Szükséges kompetenciák: 
Partneri együttműködés(ek): 
nevelési/oktatási intézmények

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.