Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A Kincsek a könyvtárban és a világhálón című program célja, hogy a diákok megismerjék a helyi irodalmi életet, különös tekintettel a Nyugat folyóiratra és a szegedi szerzőkre, mint például Juhász Gyula, József Attila és Radnóti Miklós. A program élményszerűvé teszi az irodalomtörténetet a könyvtári dokumentumok (kéziratok, fotók) és a digitális gyűjtemények használatával, fejlesztve a diákok digitális írástudását és forráskutatási képességeit. A program három modulból áll, mindegyik egy-egy tanórát ölel fel.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A programhoz egy jól felszerelt könyvtárra, számítógépekre internetkapcsolattal, projektorra, és a szükséges dokumentumokra, mint például kéziratokra és fotókra van szükség.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A jógyakorlatot a diákok számára élményszerűvé tett irodalomtörténeti megközelítés keretében valósították meg, a Nyugat folyóiratra és a szegedi szerzőkre fókuszálva. A program három modulra épül, amelyek mindegyike egy-egy tanórát ölel fel. Az első modulban a diákok hagyományos könyvtári dokumentumok, például kéziratok és fotók segítségével kutatják a témát. A második modulban a digitális írástudás fejlesztése érdekében online adatbázisok és elektronikus könyvtárak használatával folytatják a forráskutatást. A program zárásaként a harmadik modulban a tanulók dramatikus feldolgozások keretében mutatják be a korabeli szerzőkkel kapcsolatos eseményeket. Ez a módszer hatékonyan fejleszti a diákok forráskritikai és kutatási képességeit, miközben mélyebb tudást szereznek a helyi irodalmi életről.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat kialakításának célja, hogy a diákok számára élményszerűvé tegye az irodalomtörténetet, különös tekintettel a Nyugat folyóiratra és a szegedi szerzőkre. A program kialakításának igénye arra épül, hogy a tanulók megismerjék a helyi irodalmi életet, és fejlesszék digitális írástudásukat és forráskutatási képességeiket a könyvtári és digitális gyűjtemények használatával.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A módszer hatékonyan fejleszti a diákok forráskritikai és kutatási képességeit, miközben mélyebb tudást szereznek a helyi irodalmi életről.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Kincsek a könyvtárban és a világhálón. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 162–173. p.
Fejlesztő: Csizmadia Edit
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.