Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A Versek másképp programban a középiskolások Tóth Árpád költészetét fotó- és filmalkotásokon keresztül értelmezik újra, kreatívan és digitálisan. A projekt élményszerűen fejleszti a szövegértést, az önkifejezést és a vizuális gondolkodást. A legjobb művek kiállításon és vetítésen mutatkoznak be, így a vers valóban nem vész el – csak átalakul.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához digitális eszközök (fényképezőgép, kamera, okostelefon, laptop), képszerkesztő és filmvágó szoftverek, valamint könyvtári dokumentumok és online adatbázisok szükségesek. Emellett fontos a szakmai előadók bevonása, akik irodalmi és médiaművészeti felkészítést nyújtanak
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A Versek másképp – A vers nem vész el, csak átalakul című mintaprogram célja, hogy a középiskolás diákokat kreatív módon ösztönözze a versolvasásra és értelmezésre, különösen Tóth Árpád költészetén keresztül. A projekt során a tanulók fotó- és filmalkotásokban dolgozzák fel a versek mondanivalóját, miközben fejlődik szövegértésük, digitális kompetenciájuk és képi gondolkodásuk. A program három modulból áll ezek a Versek másképp, amely során a pályázat kiírása, célok meghatározása, a pályázat népszerűsítése, középiskolák, tanárok, diákok felkeresése zajlik, A vers nem vész el, csak átalakul modulban a pályázat felkészülését segítő rendhagyó irodalmi és médiagyakorlati előadások segítik az utolsó modulban, mely a Verskép címet viseli, zajlik az értékelés. A legjobb alkotásokat kiállításon és vetítésen mutatják be, ezzel is erősítve a tehetséggondozást és az önkifejezést. A projekt élményszerű pedagógiai megközelítést kínál, amely színesíti a tanórai munkát.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat célja, hogy a középiskolás diákokat közelebb hozza a magyar költészethez, különösen Tóth Árpád műveihez, kreatív és digitális eszközökkel történő feldolgozáson keresztül. Az igény abból fakadt, hogy a hagyományos versértelmezés sokszor nem elég motiváló, ezért szükség volt egy vizuális és élményszerű megközelítésre. A program lehetőséget teremt az önálló gondolkodásra, alkotásra és a tehetséggondozásra.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A program fejleszti a diákok szövegértését, digitális kompetenciáját és kreatív önkifejező képességét, miközben élményszerűvé teszi az irodalomtanulást. Lehetőséget ad az egyéni és csoportos alkotásra, erősítve a közösségi összetartozás érzését. A legjobb pályamunkák bemutatása és díjazása motiválja a tanulókat, és támogatja a tehetséggondozást.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Versek másképp. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Szövegértést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 6. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 28–43. p.
Fejlesztő: Boros Ferenc
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.