Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A jógyakorlat komplex módon fejleszti az óvodás és kisiskolás korú gyermekek anyanyelvi és ének-zenei kompetenciáit a Kodály.módszer szellemében. A program olyan élménypedagógiai eszközöket kínál, amelyek meséken, éneklésen és kézműves tevékenységeken keresztül ösztönzi a kreativitást, az együttműködést és az aktív befogadást.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükséges eszközök modulonként eltérnek: az óvodásoknak szánt foglalkozásokhoz például vízfesték vagy tempera, ecset, fehér lepedő vagy csomagolópapír, valamint nyomtatott memóriakártyák és mágneses tábla szükséges, míg a kisiskolások moduljához olló, ragasztó, papír, színes ceruzák és memóriakártyák kellenek.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A Mesezenede program célja az óvodás és kisiskolás gyerekek anyanyelvi és ének-zenei kompetenciáinak fejlesztése a kodályi koncepció szellemében, meséken, közös éneklésen és kézműves tevékenységeken keresztül. A foglalkozások 10 alkalmasak, két modulra bontva: 1. modul – óvodásoknak, egyszerű mondókákkal, rövid népmesékkel és vizuális ábrázolással; 2. modul – kisiskolásoknak, hosszabb népmesékkel, bonyolultabb énekekkel és kézműves feladatokkal. Mindkét modul szerkezete hasonló: behívó játék, népdaléneklés improvizációval, élőszavas mesemondás, memóriajáték, kapcsolódó képzőművészeti vagy kézműves tevékenység, majd búcsúének gyertyagyújtással. A program során a gyerekek megtanulnak dallamokat és szövegeket memorizálni, kreatívan improvizálni, vizuálisan kifejezni gondolataikat, valamint együttműködni társaikkal. Hosszú távú célja, hogy a könyvtár élményforrássá váljon a gyerekek számára, és a mesék, dalok révén fejlődjön fantáziájuk, szókincsük és érzelemviláguk
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat célja az óvodás és kisiskolás korú gyermekek anyanyelvi és ének-zenei kompetenciáinak fejlesztése. A program élményalapú módszerekkel, pozitív érzelmi impulzusokkal, teljesítménykényszer nélkül működik, mellőzve a hagyományos iskolai reprodukciós technikákat. Mesék, közös éneklés és kreatív kézműves tevékenységek révén ösztönzi a gyerekek fantáziáját, együttműködését és aktív részvételét. A foglalkozások célja, hogy a könyvtár élményszerű, szeretett közösségi térré váljon számukra. A tevékenységek egyszerre fejlesztik a gondolkodást, az érzelmi kifejezést és a kreativitást, összekapcsolva az agy, a szív és a kéz munkáját.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A jógyakorlat előnye, hogy a népmesék és népdalok komplex módon fejlesztik a gyerekek képzelőerejét, szókincsét, érzelmi világát, valamint erősítik az irodalom és a könyv iránti szeretetüket. Hosszú távon hozzájárul ahhoz, hogy a résztvevő gyerekekből olvasó felnőttek váljanak, miközben a közös éneklés és mozgás pozitívan hat az értelmi képességeik fejlődésére
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Mesezenede. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 45–56. p.
Fejlesztő: Pauer Erika
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.