Jógyakorlat

Komplex művészeti és szövegértés-fejlesztés papírszínházzal

A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
A Komplex művészeti nevelés és szövegértés-fejlesztés papírszínházzal című program célja az alsó és felső tagozatos gyerekek érzelmi, értelmi és kreatív képességeinek fejlesztése különböző művészeti ágak – zene, vizuális művészetek, irodalom – integrálásával. A hárommodulos foglalkozássorozat egyetlen papírszínházmese, A nagy hullám feldolgozására épül, fejlesztve a szövegértést, az empátiát és a művészi önkifejezést. A program élményalapú, játékos és asszociatív módszerekkel dolgozik, a gyerekek saját alkotásain és közös élményeken keresztül kapcsolódnak a tananyaghoz. A cél, hogy a résztvevők nyitottá váljanak a művészetek befogadására, fejlődjön ízlésük, belső figyelmük és önkifejezésük.
Magyar vagy külföldi: 
Vármegye: 
Település: 
A könyvtár típusa: 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
A könyvtár honlapja: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
A program megvalósításához szükség van papírszínházi fakeretre, a A nagy hullám című papírszínházmesére, valamint vizuális és zenei eszközökre, mint például festékek, pasztellkréta, projektor, laptop és hanglejátszó.
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A jógyakorlat három egymásra épülő modulból áll, amelyek egy közös papírszínházmese – A nagy hullám – feldolgozására épülnek. Az első modul, A csend zenéje, a belső figyelem és zenei érzékenység fejlesztésére koncentrál, különféle zenei és vizuális asszociációs gyakorlatokkal. A második modul, Tengertánc, a ritmus, a vizualitás és az érzelmi önkifejezés kapcsolatát mélyíti el saját alkotásokon keresztül. A harmadik modul, Változás az állandóságban, az empátia, önismeret és irodalmi szövegértés fejlesztését célozza játékos és reflektív feladatokkal. Az intézkedések között szerepel a foglalkozások tudatos felépítése, a tanulói visszajelzések beépítése és a tantárgyközi kapcsolódások elősegítése.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
A gyakorlat célja, hogy a különböző művészeti ágakat integráló, élményalapú foglalkozások révén fejlessze a gyerekek szövegértését, kreativitását és érzelmi intelligenciáját. Az igény a tantárgyak közötti együttműködés hiányából és a művészeti nevelés széttagoltságából fakad, amelyre a papírszínház módszere hatékony hidat kínál.
Célcsoport(ok): 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A jógyakorlat komplex módon fejleszti a gyerekek szövegértését, kreativitását, érzelmi intelligenciáját és művészeti érzékenységét, miközben élményszerű tanulást és együttműködésen alapuló tevékenységeket biztosít.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság): 
Komplex művészeti nevelés és szövegértés-fejlesztés papírszínházzal. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Szövegértést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 6. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 85–96. p. Fejlesztő: Bartalus Boglárka
A jógyakorlat betöltésének éve: 
2025
Szükséges kompetenciák: 
Partneri együttműködés(ek): 
nevelési/oktatási intézmények

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.