Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
Ez a gyakorlat egy helyismereti olvasótábor mintaprogram, amely általános iskolás 7–8. osztályos diákok számára készült. A célja, hogy fejlessze a diákok helyi identitását, önálló tanulási képességét, és olvasási kompetenciáit – miközben megismerkednek saját településük történetével, nevezetességeivel és híres lakóival.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program sikeres megvalósításához szükség van csapatonként digitális fényképezőeszközre, iránytűre, internetkapcsolattal rendelkező számítógépre, valamint oktatástechnikai eszközökre, mint vetítő és projektor — ezeket egészítik ki hagyományos információforrások, például térképek és szótárak.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A helyismereti olvasótábor általános iskolás 7–8. osztályos diákok számára készült. A célja, hogy fejlessze a diákok helyi identitását, önálló tanulási képességét, és olvasási kompetenciáit – miközben megismerkednek saját településük történetével, nevezetességeivel és híres lakóival. A program összesen 6 modulból áll, mindegyik három tanórás időkerettel. A program összesen 6 modulból áll, mindegyik három tanórás időkerettel. A cél a digitális és együttműködési kompetenciáinak fejlesztése, miközben mélyítik tudásukat saját településükről. A gyakorlat projektalapú tanulásra épül, és személyes kötődést alakít ki a diákok lakóhelyéhez.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat célja, hogy a tanulók helyismereti tudását, olvasási készségeit és önálló tanulási képességét fejlessze, miközben erősíti a lakóhelyhez fűződő identitásukat és kapcsolatukat. Az igény abból fakad, hogy szükség van olyan komplex, élményalapú tanulási formára, amely összeköti a helytörténeti ismereteket az iskolai tantárgyakkal, különösen a földrajz, történelem és honismeret területein.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A program végére a diákok képesek lesznek tájékozódni lakóhelyükön, felismerik a fontosabb helyi intézményeket, nevezetességeket, és önállóan keresnek információt könyvtári és online forrásokból.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Itt-Hon. Tematikus olvasótábor, témahét helyismereti tartalmakkal. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 253–266. p.
Fejlesztő: Kardos Ferenc
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.