Jógyakorlat

Iskolára hangoló

A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
A cél az iskolába lépő óvodások és első osztályosok szövegértési és egyéb alapkompetenciáinak fejlesztése játékos, könyvtári környezetben. A 4,5 órás program négy modulból áll: előkészítő pedagógus-könyvtáros műhelymunka, külön foglalkozások az óvodásokkal és az iskolásokkal, végül közös mesealapú tevékenység. Központi eleme Szutyejev „A gomba alatt” című meséje, amely köré kézműves, mozgásos és könyvtárhasználati feladatok épülnek.
Magyar vagy külföldi: 
Vármegye: 
Település: 
A könyvtár típusa: 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
A könyvtár honlapja: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
A program megvalósításához szükséges eszközök közé tartoznak mesekönyvek, ismeretterjesztő könyvek, építőkészletek (pl. ArTeC és Abacusan PicuRobot), valamint kézműves alapanyagok, feladatlapok és megfelelő méretű munkafelület.
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A jógyakorlat négy modulból épül fel, melyek fokozatosan készítik fel az óvodásokat és elsősöket az iskolai életre. Az első modulban a pedagógusok és könyvtárosok közösen tervezik meg a programot, hangsúlyt fektetve az együttműködésre. A második és harmadik modulban külön-külön foglalkozásokon vesznek részt az óvodások és az iskolások, ahol játékos formában ismerkednek az erdők-mezők állataival, könyvtári könyvekkel, valamint kézműves és mozgásos feladatokon keresztül fejlesztik készségeiket. A negyedik modul közös tevékenység, amelynek középpontjában Szutyejev A gomba alatt című meséje áll, dramatizálással, játékos interakcióval és együttműködési gyakorlatokkal. 
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
A gyakorlat segíti az iskolába lépő gyermekek sikeres beilleszkedését az iskolai életbe az olvasás-szövegértés, finommotorika és téri tájékozódás fejlesztésén keresztül. Az igény a könyvtár és a köznevelési intézmények közötti szakmai együttműködés erősítéséből, valamint a gyermekek könyvekhez fűződő kapcsolatának elmélyítéséből fakadt.
Célcsoport(ok): 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A jógyakorlat előnye, hogy játékos, élményalapú formában fejleszti a gyerekek alapkompetenciáit, miközben erősíti a tanulási motivációt, a könyvtárhasználati készségeket és az intézmények közötti szakmai együttműködést.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság): 
Iskolára hangoló. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Szövegértést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 6. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 57–70. p. Fejlesztő: Sugár Sára
A jógyakorlat betöltésének éve: 
2025
Szükséges kompetenciák: 
Partneri együttműködés(ek): 
nevelési/oktatási intézmények

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.