Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A cél az iskolába lépő óvodások és első osztályosok szövegértési és egyéb alapkompetenciáinak fejlesztése játékos, könyvtári környezetben. A 4,5 órás program négy modulból áll: előkészítő pedagógus-könyvtáros műhelymunka, külön foglalkozások az óvodásokkal és az iskolásokkal, végül közös mesealapú tevékenység. Központi eleme Szutyejev „A gomba alatt” című meséje, amely köré kézműves, mozgásos és könyvtárhasználati feladatok épülnek.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükséges eszközök közé tartoznak mesekönyvek, ismeretterjesztő könyvek, építőkészletek (pl. ArTeC és Abacusan PicuRobot), valamint kézműves alapanyagok, feladatlapok és megfelelő méretű munkafelület.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A jógyakorlat négy modulból épül fel, melyek fokozatosan készítik fel az óvodásokat és elsősöket az iskolai életre. Az első modulban a pedagógusok és könyvtárosok közösen tervezik meg a programot, hangsúlyt fektetve az együttműködésre. A második és harmadik modulban külön-külön foglalkozásokon vesznek részt az óvodások és az iskolások, ahol játékos formában ismerkednek az erdők-mezők állataival, könyvtári könyvekkel, valamint kézműves és mozgásos feladatokon keresztül fejlesztik készségeiket. A negyedik modul közös tevékenység, amelynek középpontjában Szutyejev A gomba alatt című meséje áll, dramatizálással, játékos interakcióval és együttműködési gyakorlatokkal.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A gyakorlat segíti az iskolába lépő gyermekek sikeres beilleszkedését az iskolai életbe az olvasás-szövegértés, finommotorika és téri tájékozódás fejlesztésén keresztül. Az igény a könyvtár és a köznevelési intézmények közötti szakmai együttműködés erősítéséből, valamint a gyermekek könyvekhez fűződő kapcsolatának elmélyítéséből fakadt.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A jógyakorlat előnye, hogy játékos, élményalapú formában fejleszti a gyerekek alapkompetenciáit, miközben erősíti a tanulási motivációt, a könyvtárhasználati készségeket és az intézmények közötti szakmai együttműködést.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Iskolára hangoló. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Szövegértést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 6. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 57–70. p.
Fejlesztő: Sugár Sára
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.