Jógyakorlat

Hétköznapi hősök a könyvtárban

A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
A Hétköznapi hősök a könyvtárban egy 5 napos, 30 órás napközis olvasótábor kisiskolások (1-4. osztályosok) számára. Célja az olvasás, kommunikációs készségek, csapatszellem és könyvtárhasználat fejlesztése, valamint a kortárs gyermekirodalom népszerűsítése. A program három modulból áll: az első a csapatépítésre és demokratikus választásra, a második a könyvtár és az online katalógus használatára, a harmadik és egyben fő modul pedig egy kiválasztott meseregény (Görgey Gábor: Don Hektor, a hőscincér) feldolgozására fókuszál. A tábor során a gyerekek játékos feladatokon, csoportmunkán, kreatív foglalkozásokon (pl. plakátkészítés, dramatizálás) keresztül sajátítják el az ismereteket, a végén pedig vetélkedő keretében adnak számot tudásukról.
Magyar vagy külföldi: 
Vármegye: 
Település: 
A könyvtár típusa: 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
A könyvtár honlapja: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
A napközis olvasótábor megvalósításához szükség van a feldolgozott gyermekkönyvre (Görgey Gábor: Don Hektor, a hőscincér), egyéb irodalmi és ismeretterjesztő anyagokra, valamint a különböző kreatív és játékos feladatokhoz szükséges eszközökre.
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A program egy interaktív, 5 napos, 30 órás mintaprogram kisiskolások (1-4. osztályosok) számára, melynek fő célja az olvasásfejlesztés. A jógyakorlat az olvasás népszerűsítését, a kortárs gyermekirodalom megismertetését, valamint a kommunikációs, csapatszellem és könyvtárhasználati készségek fejlesztését célozza. A program három modulra épül: az első a kampány és választások szervezése a csapatépítés jegyében, a második a könyvtár és katalógus használatának elsajátítása. A harmadik, központi modul egy kiválasztott gyermekregény (Görgey Gábor: Don Hektor, a hőscincér) feldolgozása játékos, interaktív módon, például olvasás, dramatizálás és kreatív feladatok (pl. plakátkészítés) által. Az elméleti és gyakorlati ismeretek mellett a program nagy hangsúlyt fektet a gyerekek önkifejezésére és a közösségi élményre, a tudást pedig vetélkedő keretében mélyítik el.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
A program fő célja az olvasásfejlesztés, a kommunikációs készségek javítása, a csapatszellem erősítése, és a könyvtárhasználati ismeretek elmélyítése a kisiskolások körében. Az igény a kortárs gyermekirodalom népszerűsítéséből és az olvasás megszerettetéséből fakadt, olyan interaktív módszerekkel, amelyek bevonják a gyerekeket a tanulásba.
Célcsoport(ok): 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A Hétköznapi hősök a könyvtárban olvasótábor jógyakorlatként számos előnnyel és eredménnyel jár. Fejleszti a kisiskolások olvasási és szövegértési készségeit, miközben népszerűsíti az olvasást és a kortárs gyermekirodalmat. A program erősíti a gyermekek kommunikációs képességeit, a kritikus gondolkodást, és ösztönzi az aktív társadalmi szerepvállalást a csoportmunkák és a demokratikus választások révén. A tábor hozzájárul a könyvtárhasználati szokások kialakításához és az online katalógus ismeretének elmélyítéséhez. Az interaktív és játékos módszerek révén a gyerekek mélyebb ismereteket szereznek, miközben fejlődik az önkifejezésük és a közösségi élményük is.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság): 
Hétköznapi hősök a könyvtárban. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Olvasásfejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 7. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 233–242. p.
A jógyakorlat betöltésének éve: 
2025
Szükséges kompetenciák: 
Partneri együttműködés(ek): 
nevelési/oktatási intézmények

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.