Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A Gondolatébresztő mesefoglalkozások jógyakorlat célja, hogy az 5–8. osztályos korosztály számára érzékenyítő, önismereti és olvasásfejlesztő élményt nyújtson három különböző történeten keresztül. A foglalkozások drámapedagógiai és alkotó módszerekkel segítik a szorongás csökkentését, az érzelmek kifejezését, valamint a pozitív viselkedésminták felismerését. A program során a gyerekek saját erőforrásaikat ismerik meg, fejlődik empátiájuk, önértékelésük és véleményalkotó képességük. A könyvtári környezetben zajló foglalkozások hozzájárulnak ahhoz, hogy a résztvevők olvasó, könyvtárba járó fiatalokká váljanak. A három modul fokozatosan vezeti be a tanulókat a külső környezettől a belső érzelmeken át az archaikus népmesei világba.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A „Gondolatébresztő mesefoglalkozások” megvalósításához szükség van felkészült könyvtárosra. A foglalkozásokhoz kapcsolódóan papírszínházra, projektorra, laminált képekre, újságokra, flipchartra.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A jógyakorlat három modulból áll, amelyek fokozatosan vezetik be a tanulókat az önismeret, érzékenyítés és olvasásfejlesztés világába. A foglalkozások során drámapedagógiai játékokkal, papírszínházzal, kézműves alkotásokkal és beszélgetőkörökkel dolgozzák fel a történeteket, amelyek aktuális társadalmi és érzelmi témákat érintenek. A program minden modulja egy-egy irodalmi mű köré épül, és célzott kérdésekkel, kreatív feladatokkal segíti a gyerekeket abban, hogy saját érzéseiket, gondolataikat megfogalmazzák. A könyvtári környezet és a személyes ráhangolódás biztonságos, támogató légkört teremt. A foglalkozások végén zárókör és reflexió segíti az élmények feldolgozását, a pedagógusok és könyvtárosok közösen értékelik a tapasztalatokat. A program célja, hogy a gyerekek pozitív élményeken keresztül váljanak olvasóvá és könyvtárhasználóvá.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat kialakításának célja az volt, hogy a kamaszodó korosztály számára olyan élményalapú, érzékenyítő és önismereti programot hozzon létre, amely segíti őket a világ és önmaguk jobb megértésében. Az igény abból fakadt, hogy ebben az életkorban a gyerekek nyitottak, de sérülékenyek, és fontos, hogy olyan témákkal találkozzanak, amelyek gondolkodásra ösztönzik és elfogadóbbá teszik őket. A program célja továbbá, hogy a könyvtári környezet pozitív élménnyé váljon számukra, és olvasó, könyvtárba járó felnőttekké fejlődjenek.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A program segíti az önismeretet, melynek kiemelt célja, hogy a gyerekek pozitív élményeken keresztül váljanak olvasóvá és könyvtárhasználóvá.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Gondolatébresztő mesefoglalkozások. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Olvasásfejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 7. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 42–51. p.
Fejlesztő: Fucskár Erika
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.