Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A Kincskeresés a könyvtárban című, 10-13 éves korosztálynak szóló rendhagyó képzőművészeti program célja, hogy játékos formában felkeltse az érdeklődésüket a művészetek iránt. A foglalkozás során a diákok megismerik a könyvtár különböző katalógusait, a kézikönyvtárat és a digitális adatbázisokat is. A 3x1 órás program kooperatív módszerekre épül, mint például a páros és a csoportmunka. A résztvevők a foglalkozás végére képessé válnak önállóan és csoportban is információt gyűjteni, és a feladatok során fejlődik többek között a szövegértési, szociális és digitális kompetenciájuk
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához a költségek alacsonyak, hiszen elegendőek a könyvtárban rendelkezésre álló erőforrások, a fénymásolási költségeken kívül további jelentős kiadásokkal nem jár.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A gyakorlat egy 10-13 éves korosztálynak szóló rendhagyó képzőművészeti program. Célja, hogy játékos formában felkeltse a diákok érdeklődését a művészetek iránt, és megismertesse velük a könyvtár különböző katalógusait, a kézikönyvtárat és a digitális adatbázisokat. A program kooperatív tanulási módszereket alkalmaz, és három modulra épül. Az első modul a „detektív munka a könyvtárban”, ahol festményrejtvényt fejtenek meg, a másodikban a kézikönyvtárban kutatnak, a harmadikban pedig a digitális adatbázisok használatát tanulják meg.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A Kincskeresés a könyvtárban című program célja, hogy játékos formában, rendhagyó képzőművészeti foglalkozásokon keresztül hívja fel a 10-13 éves diákok figyelmét a könyvtárban rejlő lehetőségekre. Az igény a programra a képzőművészeti érdeklődés felkeltésére irányul, valamint arra, hogy a résztvevők megismerjék a könyvtár katalógusait, kézikönyvtárát és digitális adatbázisait. A program arra is fókuszál, hogy a diákok fejlesszék szociális és digitális kompetenciáikat, és képessé váljanak önálló és csoportos forráskutatásra.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A programok előnyei közé tartozik, hogy a diákok játékos, élményalapú formában sajátítanak el tudást és fejlesztenek kulcskompetenciákat, mint például a digitális írástudás és a forráskutatás.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Kincskeresés a könyvtárban - Rendhagyó (képző)művészeti foglalkozás. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 276–284. p.
Fejlesztő: Bori Katalin
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.