Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A Képregény küldetés című mintaprogram célja, hogy a 7–8. osztályos tanulók vizuális és szövegértési készségeit fejlessze egy egyoldalas képregény elkészítése révén. A program könyvtári környezetben zajlik, és lehetőséget biztosít a diákoknak a közös alkotómunkára, információkeresési gyakorlatokra és kreatív önkifejezésre. A 8,5 órás foglalkozássorozat során a tanulók csoportmunkában dolgoznak, különböző szerepköröket betöltve (pl. író, rajzoló, szerkesztő), miközben egy kötelező olvasmány képregényes feldolgozását végzik el. A folyamat végén bemutatót tartanak, értékelik saját és társaik munkáját, valamint digitális és művészi kompetenciáik is fejlődnek. A program rugalmas, adaptálható más irodalmi művekhez is.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükségesek digitális eszközök (pl. számítógép, táblagép, szkenner), valamint hagyományos könyvtári eszközök (pl. szótárak, lexikonok), továbbá papír, írószerek, flipchart tábla. Külön költségként felmerülhet a nyomtatás, a prezentációs eszközök előkészítése, valamint a zárófoglalkozás ajándékainak beszerzése.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A program egy 7–8. osztályos tanulóknak szóló, 8,5 órás foglalkozássorozat, amelynek célja egy kötelező olvasmány képregényes feldolgozása. A program elején a könyvtáros egyeztet az irodalom és vizuális kultúra tanárokkal az irodalmi mű kiválasztásáról és a foglalkozások beillesztéséről. A program modulokra épül, amelyek a képregénykészítés lépéseit követik: 1. Felkészítő modul – előkészületek, 2. Alkotó modul (2.1 Mi a képregény?, 2.2 Képregénygyár indul, 2.3 Képregényalapozó, 2.4 Munka, munka, munka, 2.5 Irány a nyomda!), 3. Záró modul – „Nézzétek, mit alkottunk!”. A diákok különböző szerepekben (pl. író, rajzoló, szerkesztő) dolgoznak együtt, miközben fejlesztik szövegértési, digitális és szociális kompetenciáikat. A program kooperatív és projektalapú módszerekre épül, és végül bemutatóval, valamint közös értékeléssel zárul. Az egész folyamat során kiemelt figyelmet kap a pozitív megerősítés és az élményszerű tanulás.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat célja, hogy a 7–8. osztályos tanulók számára élményszerűen egészítse ki a kötelező olvasmányok feldolgozását, miközben fejleszti vizuális kifejezőkészségüket. Az igény abból fakadt, hogy szükség volt egy olyan rugalmasan alkalmazható módszerre, amely összekapcsolja az irodalmat és a vizuális művészeteket, és vonzó a fiatalabb korosztály számára. A program lehetőséget ad a könyvtárhasználati és információkeresési kompetenciák élményszerű fejlesztésére is
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A diákok különböző szerepekben (pl. író, rajzoló, szerkesztő) dolgoznak együtt, miközben fejlesztik szövegértési, digitális és szociális kompetenciáikat.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Képregény küldetés. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 187–201. p.
Fejlesztő: Kocsis-Szombathelyi Adrienn
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.