Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A „Keltsd életre a kis herceg kalandjait!” program célja, hogy a gyerekek kreatív, játékos feladatokon keresztül mélyebben megismerjék Antoine de Saint-Exupéry művét, miközben fejlődik szövegértésük, önkifejezésük és együttműködési készségük. A könyvtári foglalkozás során rajzolás, dramatizálás, beszélgetés és közös alkotás révén válik élményszerűvé az olvasás és a könyvtárhasználat.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A Keltsd életre a Kis herceg kalandjait! című gyakorlat célja, hogy 4-6. osztályos gyerekek számára fejlessze a digitális és algoritmikus gondolkodást, a robotika és a szövegértés területén szerzett kompetenciákat. A 10-15 fős csoportokban zajló foglalkozásokon a gyerekek ArTeC robotok építésével és programozásával keltik életre Antoine de Saint-Exupéry „A kis herceg” című művének jeleneteit.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A Keltsd életre a Kis herceg kalandjait! című program célja, hogy 4-6. osztályos gyerekek számára komplex kompetenciafejlesztést biztosítson egy 20 órás tábor vagy foglalkozássorozat keretében. A program során a gyerekek újra megismerkednek Antoine de Saint-Exupéry „A kis herceg” című művével, majd ArTeC robotok építésével és programozásával keltik életre a könyv egyes jeleneteit. A program fő fejlesztési területei a digitális írástudás, az algoritmikus gondolkodás, a robotika és a szövegértés. A programprojekt módszerre épül, és 5 modulból áll, amelyek a robotokkal való ismerkedéstől egészen a szereplők életre keltésén át a projektzáró eseményig vezetik a résztvevőket. A foglalkozások 2-3 fős csoportokban zajlanak, ami fejleszti az együttműködési készséget és az érvelési technikát is.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A Keltsd életre a Kis herceg kalandjait! gyakorlat célja a 4-6. osztályos gyerekek komplex kompetenciafejlesztése, különös tekintettel a szövegértésre, algoritmikus gondolkodásra és robotikai ismeretekre. A résztvevők Antoine de Saint-Exupéry „A kis herceg” című művének jeleneteit keltik életre ArTeC robotok építésével és programozásával, amely fejleszti a kreativitásukat, finom motoros képességeiket és a csoportmunka készségüket is.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A program eredményeként a tanulók szövegértése és olvasási kedve növekszik, miközben fejlődik algoritmikus gondolkodásuk és programozási tudásuk is. A csoportmunka és a kreatív építés révén továbbá fejlődnek szociális és finom motoros képességeik, valamint anyanyelvi-kommunikációs kompetenciáik.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Keltsd életre a Kis herceg kalandjait! In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.):Digitális írástudást fejlesztő könyvtári mintaprogramok Módszertani kötetek 5. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 103–119. p.
Fejlesztő: Sugár Sára
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.