Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A gyerekek egy előre kijelölt könyvsorozatból választanak olvasmányt, majd az elolvasás után rövid írásos összefoglalót vagy rajzot készítenek, amelyet a könyvtárban adnak le. Minden teljesített feladat után feljebb lépnek az Olvasólétra fokain, egészen a program záró ünnepségéig, ahol munkáikat kiállítják és jutalmazzák.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A gyakorlat megvalósításához digitális és oktatástechnikai eszközöket, például számítógépet, táblagépet, mobiltelefont és nyomtatót használnak. A tanulási folyamatban egyéni munka, frontális és prezentációs ismeretátadás, szemléltetés, valamint könyvtáros és diák közötti beszélgetések kapnak szerepet.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
Az Olvasólétra Program célja, hogy a 2. osztályos gyerekeket játékos formában megszerettesse az olvasással, és rendszeres könyvtárlátogatásra ösztönözze őket. A négy modulból álló program első része a tanító bevonásával és játékos feladatokkal a diákok motiválását célozza, majd a második modulban a szülők támogatását nyerik el egy szülői értekezleten. A harmadik modul a program fő része, ahol a gyerekek fokozatosan „feljebb lépnek” az Olvasólétra fokain, minden elolvasott könyv után rajzzal vagy rövid írásos beszámolóval bizonyítva teljesítményüket. A Programban használt Olvasólétra sorozat címe azért "létra", mivel több nehézségi fok van: Olvasó Breki, Olvasó Cini (ez inkább óvodásoknak közös olvasásra, vagy olvasási nehézségekkel küzdő, SNI, fogyatékossággal élő gyermekeknek ajánlott), Olvasó Tigris, Olvasó Cinke, Olvasó Kalóz, Olvasó Fáni (ezek a 2. osztályosoknak megfelelő szintek), Olvasó Leó és Olvasó Boszi pedig már 3. osztályosoknak szánt szöveg a Fabula kiadótól. A záró modulban kiállítással és közös ünnepléssel értékelik az elért eredményeket, oklevéllel és esetenként jutalmakkal. A program során fejlődik a diákok olvasási készsége, szövegértése, könyvtárhasználati jártassága és önállósága, miközben pozitív élményként rögzül számukra az olvasás.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
Az Olvasólétra Program célja, hogy a 2. osztályos gyerekek számára az olvasás és a könyvtárlátogatás örömteli, természetes szokássá váljon, leküzdve a kezdeti bizonytalanságot. A szülők, tanárok és könyvtárosok együttműködésére építve a program sikerélményt nyújt, fejlesztve a gyerekek szövegértését, tanulási képességeit és anyanyelvi kommunikációját.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A cél, hogy minden diák legalább egy könyvet elolvasson, és képes legyen 4-5 mondatban összefoglalni olvasmányélményét. Emellett a résztvevők magabiztosan, önállóan és biztonságosan tájékozódjanak a könyvtári térben.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Olvasólétra. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Olvasásfejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 7. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 5–12. p.
Fejlesztő: Bakosné Mikula Edit
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.