Jógyakorlat

Maradj talpon! – könyvtárhasználati óra érettségi előtt álló diákoknak

A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
A „Maradj talpon!” jógyakorlat célja a tanulók figyelmének, koncentrációjának, logikai gondolkodásának, gyors reakciókészségének és együttműködési képességének fejlesztése játékos formában. A program az azonos című televíziós vetélkedő mintájára épül, de tanórai és tanórán kívüli keretek között is alkalmazható, különböző tantárgyakhoz igazítva.
Magyar vagy külföldi: 
Vármegye: 
Település: 
A könyvtár típusa: 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
A könyvtár honlapja: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
A Maradj talpon! megvalósításához számítógép, projektor, internetkapcsolat, valamint a játékhoz összeállított tantárgyspecifikus kérdéssorok szükségesek. A költségek minimálisak, mivel az eszközök többsége iskolai állományból biztosítható.
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A Maradj talpon! jógyakorlat célja a tanulók figyelmének, koncentrációjának, logikai gondolkodásának, gyors reakciókészségének és együttműködési képességének fejlesztése játékos formában. A program az azonos című televíziós vetélkedő mintájára épül, de tanórai és tanórán kívüli keretek között is alkalmazható, különböző tantárgyakhoz igazítva. Négy modulból áll: 1) Állandó modul – a játékszabályok és a játék lefolyásának ismertetése, 2) Földrajz modul, 3) Matematika modul, 4) Magyar nyelv és irodalom modul. A modulokban a feladatok tantárgyspecifikus kérdésekre épülnek, amelyek a tananyag rendszerezését és elmélyítését segítik. A játék izgalmas, motiváló légkört teremt, ami növeli a tanulók aktív részvételét és tanulási kedvét
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
Az ötlet alapját az azonos című televíziós vetélkedő adta, melynek élményszerűségét az iskolai tanulási folyamatba kívánták beépíteni. Az igény a kialakítására abból fakadt, hogy a hagyományos órákon nehezebb fenntartani a tanulók tartós figyelmét és motivációját. A játékos keretek között zajló vetélkedő lehetőséget ad a tananyag rendszerezésére, elmélyítésére, miközben a diákok számára izgalmas és aktív részvételt biztosít.
Célcsoport(ok): 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A jógyakorlat előnye, hogy játékos, motiváló formában fejleszti a tanulók figyelmét, gondolkodását és együttműködését, miközben hatékonyan rendszerezi és elmélyíti a tananyagot.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság): 
Maradj talpon! – könyvtárhasználati óra érettségi előtt álló diákoknak. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Digitális írástudást fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 5. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 46–53. p. Fejlesztő: Győri-Drahos Flóra
A jógyakorlat betöltésének éve: 
2025
Szükséges kompetenciák: 
Partneri együttműködés(ek): 
nevelési/oktatási intézmények

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.