Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A Könyvtári Kvíz Show-k – Ki mit tud Mátyás királyról? című program célja, hogy a 4. osztályos tanulók játékos formában fejlesszék szövegértési, együttműködési és vállalkozói kompetenciáikat Mátyás királyhoz kapcsolódó népmesék és történelmi ismeretek feldolgozásával. A hatórás foglalkozás három modulból áll.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükségesek digitális eszközök (számítógép, táblagép, hanganyag-lejátszó), hagyományos könyvtári segédanyagok (lexikonok, szótárak, népmesegyűjtemények), valamint kreatív kellékek, mint játéktáblák, dobókockák, riportkártyák és zsetonok. Emellett elengedhetetlenek a vizuális segédeszközök, például betűhiányos szókártyák, lájkjelek és emotikonok az értékeléshez.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A program célja, hogy a 4. osztályos tanulók játékos formában fejlesszék szövegértési, együttműködési és vállalkozói kompetenciáikat Mátyás királyhoz kapcsolódó népmesék és történelmi ismeretek feldolgozásával. A hatórás foglalkozás három modulból áll, amelyek népszerű televíziós vetélkedők mintájára épülnek fel, és csoportos munkára, kreatív feladatokra, valamint projektbemutatásra ösztönöznek. A tanulók különféle szerepkörökben dolgoznak együtt, információkat gyűjtenek, értékelnek, és játékos formában számot adnak tudásukról. A program zárásaként a résztvevők egymás teljesítményét lájkokkal és emotikonokkal értékelik, elősegítve az önreflexiót és a közösségi tanulást.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat célja, hogy a kisiskolások játékos, élményszerű formában mélyítsék el olvasási és szövegértési készségeiket, miközben megismerkednek Mátyás király alakjával és a reneszánsz kori Magyarország mindennapjaival. Az igény a tanulók együttműködési képességeinek fejlesztésére, valamint az információgyűjtés és -feldolgozás gyakorlati alkalmazására irányult.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A jógyakorlat előnye, hogy játékos formában fejleszti a tanulók szövegértését, együttműködési készségét és önálló tanulási képességét, miközben élményszerűen ismerkednek meg Mátyás király történetével. A csoportmunka és szerepjátékok révén fejlődik a diákok szociális és vállalkozói kompetenciája, valamint döntéshozatali és időgazdálkodási képessége. A program végére a tanulók képesek lesznek információkat rendszerezni, rövid szöveget alkotni, és kreatív módon bemutatni projektmunkáikat.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Könyvtári Kvíz Show-k, ki-mit tud Mátyás királyról. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 185–196. p. Fejlesztő: Vóna Mária
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.