Jógyakorlat

Drámapedagógia a könyvtárban

A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
A Drámapedagógia a könyvtárban jógyakorlat célja, hogy a 8–10 éves gyerekek problémamegoldó képességét, önálló gondolkodását és együttműködését fejlessze kortárs irodalmi művek feldolgozásán keresztül. A három modulból álló program során a résztvevők dramatikus játékokon keresztül dolgoznak fel erkölcsi és társadalmi kérdéseket, miközben fejlődik empátiájuk, kommunikációjuk és kreativitásuk. A foglalkozások alapját Békés Pál és Finy Petra meséi adják, melyekhez a gyerekek szerepjátékokon, improvizációkon és közös alkotásokon keresztül kapcsolódnak. A program külön figyelmet fordít a könyvtárosok felkészítésére is, hogy magabiztosan alkalmazzák a drámapedagógiai módszereket.
Magyar vagy külföldi: 
Vármegye: 
Település: 
A könyvtár típusa: 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
A könyvtár honlapja: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
A Drámapedagógia a könyvtárban program megvalósításához szükséges eszközök között szerepelnek alapvető kellékek, mint például labda, zenelejátszó, lakáskártyák, színes ceruzák, flipchart tábla és toll, valamint a feldolgozandó könyvek. A foglalkozásokhoz különféle vizuális és hanganyagok, például plakátok, álarcok és hangfelvételek is szükségesek, amelyek előzetes beszerzést vagy nyomtatást igényelhetnek.
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A Drámapedagógia a könyvtárban jógyakorlat célja, hogy a 8–10 éves gyermekek problémamegoldó képességét, önálló gondolkodását és együttműködését fejlessze kortárs irodalmi művek dramatikus feldolgozásán keresztül. A program három modulból áll: az első a könyvtárosok drámapedagógiai felkészítését szolgálja, a második és harmadik pedig Békés Pál és Finy Petra meséire épülő foglalkozásokat tartalmaz. A gyerekek szerepjátékokon, improvizációkon és közös alkotásokon keresztül dolgoznak fel erkölcsi és társadalmi kérdéseket. A foglalkozások során fejlődik a gyerekek empátiája, kommunikációja, kreativitása és önismerete. A program eszközigénye egyszerű: labda, zenelejátszó, könyvek, rajzeszközök, álarcok és néhány nyomtatott segédanyag. A könyvtárosok számára részletes óratervek és mellékletek állnak rendelkezésre. A foglalkozások élményszerű tanulást kínálnak, miközben közelebb hozzák a gyerekeket az olvasáshoz és az irodalomhoz. A program rugalmasan alkalmazható iskolai osztályokkal, könyvtári környezetben.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
A könyvtárakban is szükség van olyan élményszerű, kreatív módszerekre, amelyek közelebb hozzák az irodalmat a gyerekekhez. A drámapedagógia eszköztára lehetőséget ad a mélyebb megértésre, az érzelmi bevonódásra és a közösségi élményre. A program kortárs irodalmi művekre épül, és a könyvtárosokat is felkészíti a módszer alkalmazására. Így a könyvtár nemcsak információs tér, hanem élő tanulási környezet is lesz.
Célcsoport(ok): 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A jógyakorlat egyik legnagyobb előnye, hogy élményszerű tanulást kínál, amely során a gyerekek aktívan, kreatívan és együttműködve dolgoznak fel irodalmi műveket. A program fejleszti a gyerekek önálló véleményalkotását, szociális készségeit, empátiáját és fantáziáját. A foglalkozások során a résztvevők megtanulják, hogyan kezeljenek erkölcsi és társadalmi kérdéseket dramatikus eszközökkel. A könyvtárosok is új módszertani ismeretekhez jutnak, amelyeket a mindennapi munkájukba beépíthetnek. A program hatására a gyerekek nyitottabbá válnak a kortárs irodalom iránt, és fejlődik önismeretük, világképük.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság): 
Drámapedagógia a könyvtárban. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Olvasásfejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 7. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 34–41. p.
A jógyakorlat betöltésének éve: 
2025
Szükséges kompetenciák: 
Partneri együttműködés(ek): 
nevelési/oktatási intézmények

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.