Jógyakorlat

Netikett, avagy a hálózat csapdájában

A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
A program célja, hogy a tanulók tudatosan és kritikusan használják az internetet, felismerjék annak veszélyeit, és együttműködve oldjanak meg feladatokat. A projekt támogatja a tanórai munkát, és segíti a tananyag kiegészítését a digitális kompetenciák fejlesztésével.
Magyar vagy külföldi: 
Vármegye: 
Település: 
A könyvtár típusa: 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
A könyvtár honlapja: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
A program megvalósításához szükségesek digitális oktatástechnikai eszközök, mint laptop, projektor és vetítővászon, valamint előre elkészített feladatlapok, képek és sablonok. A költségek elsősorban az eszközök előkészítésére, nyomtatására és a foglalkozások lebonyolításához szükséges anyagokra korlátozódnak.
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A jógyakorlat három modulból áll: az első a felkészítő szakasz, amely során kapcsolatfelvétel, igényfelmérés és tananyag-előkészítés történik. A második modulban a tanulók csoportos feladatokon keresztül ismerkednek meg az internethasználat eszközeivel és szabályaival, valamint reflektálnak a netfüggőség jelenségére. A harmadik modul a tudatos internethasználatot mélyíti el, interaktív feladatokkal dolgozza fel az online veszélyeket, mint az adathalászat, megfélemlítés és adatvédelem. A foglalkozások során a gyerekek játékos formában, csoportmunkában sajátítják el az ismereteket, amit önértékelés és közös összegzés zár le.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
A jógyakorlat célja, hogy a 4. osztályos tanulók tudatosan és biztonságosan használják az internetet, felismerjék annak veszélyeit, és fejlesszék digitális, szociális és önálló tanulási kompetenciáikat. Az igény kialakítását az oktatási intézményekkel való kapcsolatfelvétel és az előzetes ismeretek felmérése indokolta, különös tekintettel a tananyag kiegészítésének lehetőségére.
Célcsoport(ok): 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A jógyakorlat előnye, hogy játékos, csoportos feladatokon keresztül fejleszti a tanulók kritikus gondolkodását, együttműködési készségét és tudatos internethasználatát. Eredményként minden tanuló biztonságosabban tájékozódik a világhálón, képes értékelni az online tartalmakat, és megtanulja megvédeni személyes adatait.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság): 
Netikett, avagy a hálózat csapdájában. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Digitális írástudást fejlesztő könyvtári mintaprogramok Módszertani kötetek 5. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 225–234. p. Fejlesztő: Jasztrab Istvánné, Sámson Bernadett
A jógyakorlat betöltésének éve: 
2025
Szükséges kompetenciák: 
Partneri együttműködés(ek): 
nevelési/oktatási intézmények

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.