Jógyakorlat

Digitális történetmesélés tabletek segítségével

A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál): 
A Digitális történetmesélés tabletek segítségével című program célja, hogy a felső tagozatos diákok fejlesszék anyanyelvi, digitális és szociális kompetenciáikat kreatív filmkészítés révén. A tanulók három modulon keresztül saját élményeikből kiindulva storyboardot készítenek, forgatnak, majd utómunkálatokat végeznek és bemutatják alkotásaikat. A program során különféle technikákat alkalmaznak, mint például rajz, stop motion animáció, gyurmafigurák vagy digitális képek használata. A Stop Motion Studio alkalmazás kulcsszerepet játszik a filmek elkészítésében és szerkesztésében. A projekt végére a diákok képesek lesznek rövid mozgóképek létrehozására, narrálására és digitális eszközök tudatos használatára.
Magyar vagy külföldi: 
Vármegye: 
Település: 
A könyvtár típusa: 
A könyvtárban dolgozók létszáma: 
A könyvtár honlapja: 
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek: 
A program megvalósításához szükséges főbb eszközök közé tartoznak a táblagépek, stabil rögzítésükhöz állvány vagy gimbal, internetkapcsolat, valamint a Stop Motion Studio alkalmazás. Emellett szükség lehet különféle kreatív eszközökre, mint A4-es papír, filctoll, gyurma, LEGO elemek, homokasztal és asztali lámpa. A filmek bemutatásához kivetítő és hangosítás is ajánlott. A költségek elsősorban az eszközbeszerzéshez, szoftverhasználathoz és technikai háttér biztosításához kapcsolódnak, de a program alacsony költségvetéssel is megvalósítható, ha az iskolai vagy könyvtári infrastruktúra adott. A Stop Motion Studio alkalmazás ingyenesen elérhető, ami csökkenti a digitális eszközhasználat költségeit.
A megvalósítás időigénye: 
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése: 
A Digitális történetmesélés tabletek segítségével jógyakorlat célja, hogy a felső tagozatos tanulók kreatív módon fejlesszék anyanyelvi, digitális és szociális kompetenciáikat. A program három modulból áll: élményfeldolgozás és storyboard készítés, forgatás, valamint utómunkálatok és bemutató. A tanulók saját élményeiket dolgozzák fel rövid filmek formájában, különböző technikák – például stop motion animáció – alkalmazásával. A Stop Motion Studio alkalmazás segítségével képeket, narrációt és feliratokat illesztenek össze. A tanulók páros vagy csoportos munkában dolgoznak, így fejlődik együttműködési és kommunikációs készségük is. A program során hangsúlyos a kreativitás, az önkifejezés és a digitális eszközök tudatos használata. A végső bemutató során a diákok visszajelzést kapnak, és reflektálnak saját tanulási folyamatukra. A jógyakorlat élményszerű tanulást biztosít, miközben támogatja a 21. századi készségek fejlődését.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény: 
A jógyakorlat kialakításának célja az volt, hogy a felső tagozatos tanulók digitális történetmesélésen keresztül fejlesszék anyanyelvi, digitális és szociális kompetenciáikat. Az igény a modern oktatási eszközök és módszerek iránti növekvő szükségletből fakadt, különösen az IKT-eszközök kreatív és tudatos használatának elsajátítása terén. A program lehetőséget biztosít arra, hogy a tanulók saját élményeiket mozgóképes formában dolgozzák fel, így személyes és élményszerű tanulás valósul meg. A történetmesélés során fejlődik a tanulók együttműködési készsége, önkifejezése és problémamegoldó gondolkodása.
Célcsoport(ok): 
A jógyakorlat előnyei, eredményei: 
A jógyakorlat egyik legnagyobb előnye, hogy élményszerű tanulást biztosít, amely motiválja a tanulókat és fejleszti kreativitásukat. A program során fejlődik a diákok anyanyelvi, digitális és szociális kompetenciája, különösen a szövegalkotás, együttműködés és önkifejezés terén. A tanulók megtanulják a storyboard készítését, a mozgóképek tervezését és szerkesztését, valamint a narráció és feliratozás technikáit. A projekt során szerzett sikerélmények növelik az önbizalmat és elősegítik a tanulási kedvet. A program eredményeként a tanulók képesek lesznek önállóan, tudatosan és kreatívan használni a digitális eszközöket.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság): 
Digitális történetmesélés tabletek segítségével. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Digitális írástudást fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 5. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 81–90. p. Fejlesztő: dr. Komló Csaba
A jógyakorlat betöltésének éve: 
2025
Szükséges kompetenciák: 
Partneri együttműködés(ek): 
nevelési/oktatási intézmények

Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.